با این 5 روش اسپیکینگ تو از این رو به اون رو کنید

چطور مهارت مهم اسپیکینگ خودمان رو تقویت کنیم؟

Speak English

بسیاری از زبان آموزان به مرور همه مهارت های خودشون رو تقویت می کنند. ولی وقتی قصد صحبت کردن و استفاده از انگلیسی را دارند، حس ناتوانی و عدم داشتن دانش کافی به این افراد دست می دهد. به صورت خلاصه بدانید که بهترین روش تقویت مکالمه گوش دادن و صحبت کردن زیاد در زبان انگلیسی است. تفاوتی هم بین زبان های مختلف وجود ندارد، همه این زبان ها از همین قانون پیروی می کنند. در این نوشته قصد داریم 5 روش مهم برای تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مکالمه، مکالمه، مکالمه

اعتماد به نفس داشته باشید و تا می توانید با هر کسی صحبت کنید. هر جا می تونید انگلیسی حرف بزنید. نباید از اشتباه های خودتان هراس داشته باشید. هر چه بیشتر صحبت کنید، اعتماد به نفس شما هم بیشتر می شود و می توانید کلمات و همچنین نحوه صحیح تلفظ لغات را بهتر یاد بگیرید. نکته ای که باید همیشه به خاطر داشته باشید این است که مکالمه را هم باید مشابه سایر فعالیت ها و یا ورزش های مختلف با تمرین زیاد یاد گرفت. تنها راه یادگیری این مهارت ها هم انجام دادن آنها هست.

با صدای بلند بخوانید.

همیشه سعی کنید روزنامه و یا مجله ها را با صدای بلند بخوانید. حتی می توانید  از روی متن فیلم مورد علاقه تان صدای بازیگران آن فیلم را تقلید کنید. این روش خیلی خوبی برای تمرین تلفظ صحیح کلمات هست. با این کار می توانید تمرکز بیشتری روی شیوه تلفظ صحیح صدا ها داشته باشید و نگرانی هم در استفاده درست از جملات و ساختار های گرامری نداشته باشید.

ضبط صدا

پس از اینکه مکالمه شما تمام شد شد، مجددا با آن گوش دهید. خب به نظر خودتان چطور هست؟ چقدر از این مکالمه را متوجه شدید؟ جقدر در مورد موضوع این مکالمه اطلاعات داشتید؟ آیا کلمه ای وجود داشته که در معنی آن ابهامی باشد؟ پس از انجام این کار، دفعه بعد با اعتماد به نفس بیشتری صحبت می کنید و می تونید برای خودتان اهدافی مانند یادگیری لغت و یا سایر مهارت ها تعیین کنید.

دوست انگلیسی زبان پیدا کنید

اگر بتوانید یک دوست انگلیسی زبان پیدا و با او زبان تمرین کنید، نتیجه گیری شما خیلی سریع تر خواهد بود. گفتگو با افراد انگلیسی زبان باعث تقویت مهارت های اسپیکینگ و بویژه حالت غیر رسمی آن می شود. اگر هم دوستی در نزدیکی خود ندارید می توانید از دوستان آنلاین خود استفاده کنید و با آنها از طریق بعضی اپلیکیشن ها مانند اسکایپ ارتباط بر قرار کنید.

از فناوری غافل نشید.

گوشی های هوشمند از بهترین ابزار ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. می توانید از گوشی های خود برای مطالعه، صحبت با افراد و یا حتی ضبط صدای استفاده کنید.

از طریق بعضی از اپلیکیشن ها هم می توانید دوستان آنلاین پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم که از اپلیکیشن Lingo Blabla برای پیدا کردن دوستان جدید استفاده کنید. می توانید به سادگی و فقط با یک کلیک افراد جدیدی را پیدا کنید. فقط کافیست دکمه CALL رل بزنید و شروع به صحبت کنید. نکته جالب این اپلیکیشن هم رایگان بودن کامل آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *